Lifeinfo.bgБолки (общи)Успокояване на болки в стомаха - диетични способи

Успокояване на болки в стомаха – диетични способи

-

Диетичните препоръки за успокояване на болки в стомаха не винаги може да помогнат и макар, че на може да подобрят състоянието на някои хора, а на други не, има резон в това да сме информирани, кои храни оказват ползотворно или негативно влияние на стомашно-чревното здраве.

Успокояване на болки в стомаха и превенция

Това, което не искате да се случи, когато имате болки в стомаха, е да го влошите, като ядете неправилна храна. Ако също така повръщате или имате диария, може да бъде още по-трудно да знаете какво да опитате. Но някои храни могат да осигурят на тялото ви хранителните вещества, от които се нуждае, без да ви карат да се чувствате по-зле.

Кои храни биха помогнали за успокояване на болки в стомаха

Въпреки че, храните сами по себе си не могат да елиминират болката, така или иначе с консумацията им, поне бихте могли да сведете до минимум ефекта на неспокойния стомах.

Течности

Ако не можете да задържите никаква значителна храна, най-добре е да не се опитвате да ядете нищо. Въпреки че течностите не осигуряват много хранителни вещества, те все пак са от съществено значение за поддържане на баланса на електролитите.

Опитайте да пиете бистър бульон, кокосова вода или спортни напитки през деня, за да попълните запасите от минерали като калий, калций и натрий (сол).

Банани

Те са лесни за ядене и имат много калий, основен минерал, който може да загубите, ако имате диария или повръщане. Ако търсите естествен антиацид, опитайте да хапнете банан.

Калият в тях може да увеличи производството на слуз в стомаха, да помогне за предотвратяване на дразнене на стомашната лигавица и да възстанови електролитния баланс, като по този начин да доведе до успокояване на болки в стомаха.

Ориз

Белият ориз е най-добрият избор при разстроен стомах. Дивият, кафявият или черният ориз може да са по-здравословен избор, но те са по-трудни за смилане, когато ви се гади или имате диария. Храни, съдържащи скорбяла, като бял ориз, могат да ви помогнат да стегнете изпражненията си и да спрете диарията, която често съпътства стомашни проблеми.

Ябълково пюре за успокояване на болки в стомаха

Тази храна е лесна за храносмилане и съдържа изобилие от хранителни вещества, включително пектин – водоразтворими фибри, които могат да помогнат за увеличаване на обема на изпражненията и облекчаване на диарията.

Пектинът подобрят симптомите на диарията. Ябълковото пюре трябва да се прави без ябълкови кори, което го прави по-лесно смилаема храна и съдържа фибри, които могат да помогнат за по-редовното изхождане.

Препечен хляб

Ако имате стомашно разстройство, по-добре е да се придържате към обикновен тост от бял хляб вместо пълнозърнести храни, богати на фибри. Видът на фибрите, съдържащи се в пълнозърнестите храни, може да влоши диарията или гаденето.

Храни, които е добре  да избягвате

Има няколко добре известни храни, за които повечето медицински специалисти са единодушни, че избягването на техния прием би могъл да окаже ползотворен ефект.

Млечни продукти

Като цяло е лоша идея да консумирате мляко, сирене или сладолед, когато имате стомашно разстройство. Те са предизвикателство за храносмилателната ви система поради високото си съдържание на мазнини. Ако се чувствате добре, обезмасленото кисело мляко евентуално няма да навреди от време на време. Започнете с малко и вижте как реагира тялото ви.

Пържените храни

са пълни с мазнина, което ги прави по-трудни за смилане. Те не са здравословни като цяло за никого, но ако вече имате стомашно разстройство, те дори може да го влошат.

Сода и безалкохолни напитки

Притокът на газови мехурчета може да причини лошо храносмилане, а твърде много захари наведнъж може да доведе до диария. За да елиминирате последния проблем, ако все пак пиете газирани напитки, то го правете бавно и на малки глътки.

Пикантна храна

Пикантната и мазна храна е по-верятно само да влоши коремната ви болка. Придържайте се към леки, лесни за смилане храни, докато не се почувствате по-добре.

Сурови плодове и зеленчуци

Въпреки че обикновено са чудесна храна за консумация почти по всяко време на деня, фибрите в зеленчуците могат да влошат стомашното разстройство. Ако не се чувствате добре, най-добре е да стоите далеч от тях и вместо това да консумирате варени зеленчуци или да пиете сок. След като се почувствате по-добре, бавно добавете повече зеленчуци към диетата си малко по малко.

Диета с добър баланс на плодове и зеленчуци помага да поддържате храносмилателната система здрава. Освен това може да помогне за укрепване на имунната ви система, което я прави по-устойчива. И имайте предвид причините, които могат да причинят лошо храносмилане или да доведат до образуване на киселини – това са кисели храни (като домати), газирани напитки, както и други фактори като  стрес на работното място.

Успокояване на болки в стомаха

За билките е писано много, понякога са прехвалени, а понякога наистина оказват ползотворен ефект. Според много експерти в медицината, поради минималното количество на полезните вещества на единица в различните билки и нуждата от натрупването им, което не може да стане с приема на чаша чай например, те нямат директен ефект.

Но много хора ги възприемат като начин на живот и има защо. Със сигурност поне билките са натурални и естествени продукти, лишени от всякаква синтетика.

Джинджифил

Джинджифилът е обичаен естествен лек за гадене и повръщане. Той може да се консумира суров, варен или накиснат в гореща вода за приготвяне на чай. Джинджифилът е безопасно лекарство за тези които понасят консумацията му и той може да се използва при гадене, причинено от химиотерапия, прилошаване при пътуване или дори при сутрешно гадене, свързано с бременност.

Лайка за успокояване на болки в стомаха

Лайката е друго обичайно лечение, използвано за гадене. Лайката може също да намали възпалението, да подобри качеството на съня, да помогне за облекчаване на симптомите на настинка и евентуално за успокояване на болки в стомаха. Ако изпитвате гадене, опитайте да изпиете чаша топъл чай от лайка.

Мента

Ментата се използва от векове като лек за разстроен стомах. Ментата може да се използва за лечение на гадене, газове, подуване на корема, болки в корема и раздразнени черва. Тя действа чрез отпускане на гладката мускулатура в дебелото черво и може да се приема като чай, на пастили, капсули и под формата на масло.

Женско биле

Коренът от женско биле е бил използван като лечебно средство още от древни времена в Египет. Днес женското биле се използва за облекчение и лечение на заболявания като киселини и киселинен рефлукс.

Не е напълно ясно как женското биле редуцира появата на киселини, затова не забравяйте да говорите с вашия лекар, преди да започнете да приемате добавка от женско биле, защото тя може да реагира отрицателно на определени лекарства.

Резюме

Имайте предвид, че преди всичко е добре да се установи причинителя на болката, преди да се прибегне до успокояване на болки в стомаха с храни и билки. По-горе изложената информация е единствено информативна цел и е препоръчително да се консултирате със медицински специалист.

Източници и използвана литература:

  1. MedlinePlus
  2. Ggastroconsa.com

Подобни статии

Последни статии